Skip to main content

Nyheter

Sollentunahem vill förbättra ditt boende

SH flagga april 2019
Detta utifrån tre fokusområden: tillgänglighet, felanmälansprocessen och avfallshanteringen.

De tre fokusområden kommer ifrån svaren i bolagets årliga hyresgästundersökning. Verksamheten planeras utifrån hyresgästernas svar.

Aktuella insatser

  • Under våren har Sollentunahem lanserat en ny funktion på Mina sidor som gör det enklare för hyresgästen att följa sin felanmälan.
  • Sollentunahem samarbetar med Hyresgästföreningen Sollentuna som har tagit fram en utbildning i syfte att förbättra sophanteringen.
  • Sollentunahem har förtydligat var ditt avfall skall slängas och sorteras genom tydligare skyltning.

Hemsidan

På Sollentunahems hemsida finns numera en egen webbsida med exempel på förbättringar som gjorts den senaste tiden (Förbättringar i ditt område). Om detta skrivs det också i hyresgästtidningen ”I våra kvarter” som delas ut till hyresgästerna och också finns i digital form på Sollentunahems hemsida.

Årets hyresgästundersökning

Skickas ut till hyresgästerna den 14 augusti.

Läs mer om detta på Sollentunahems hemsida: https://www.sollentunahem.se/om-oss/aktiviteter/2024/sa-skapar-vi-langsiktig-trivsel-i-ditt-boende/.

  • Skapad
  • Senast uppdaterad .